zondag 25 juli 2010

Grand Teton NP (Moran) - Star Valley (Thayne)

We besloten gisteren om vroeg op te staan: als we Moose willen zien, moet het vandaag gebeuren. Om 7 uur staan we al aan het restaurant voor het ontbijt en kort daarna vertrekken we richting Grand Teton. Onze eerste stop is de Oxbow Overlook waar we niets zien. Net voor we vertrekken, fotograferen we de in de Snake River weerspiegelende Grand Teton (een berg van 4197). Op hetzelfde moment zien we een Moose de rivier oversteken. Van ver kunnen we enkele opnamen maken tot hij in het bos verdwijnt. We zoeken nog dapper een uurtje verder voor een tweede waarneming, maar we zien alleen nog Canadese kraanvogels. Voor de middag wandelen we nog naar het Leigh Lake waar we in het bos onder andere een slang zien. Na de picknick gaan we naar Jenny Lake waar het zeer toeristisch is. We laten ons overzetten en wandelen naar de Hidden Falls en het Inspiration Point. Van daaruit hebben we een schitterend zicht op het Jenny Lake en de wijde omgeving. We waren van plan om dan te voet terug te keren (een wandeling van 1,5 mijl) maar gemakzuchtig als we zijn, kiezen we  bij de terugtocht voor de boot. Het is ondertussen 85°F (goe warm) en al een klein voorsmaakje van wat ons in Utah en Arizona te wachten staat. Drinken is de boodschap! We bezoeken nog het Moose visitor center en daarna is het tijd voor een tweede Moose waarneming. Eerst gaan we terug tot aan Moran Junction waarbij we onderweg niets zien. Op de terugweg zien we Antilopen, kraanvogels en enkele bizons. Thibaut ziet in Kristofs boek “Wildlife in Yellowstone en Grand Teton”  dat de Moose – Wilson Road nog een mogelijkheid biedt. En inderdaad: als we enkele minuten rijden,  zien we auto’s langs de kant staan en even verder een Moose wijfje die pootje aan het baden is. We hebben alle tijd om er van dichtbij van te genieten. Hebben we geluk! Daarna is het tijd om over Jackson naar de Star Valley te rijden waar we overnachten. Iets voor 19 uur 30 komen we eraan. Goed op tijd om er eens een rustige avond van te maken.

Voor morgen staat er opnieuw een verbindingsetappe op het programma, maar we gaan eerst eens goed uitslapen. Na 2 dagen “wildlife” spotten in de vroege ochtend kan dit goed van pas komen.